گروه محصولات

عنوان مقاله: عملكرد برتر : رشد پايدار به روش دوپونت

گزيده مديريت 13

By Chad Holiday

نوشته: چاد هالیدی

ترجمه: مهندس علی گلپایگانی

همانند بسياري از توليد‌كنندگان، دوپونت نيز با توليد هر چه بيشتر «مواد»‌رشد كرده و رشد آن با ميزان مواد خام و انرژي مصرف‌شده (و ضايعات و گازهاي سمي ناشي از عمليات آن) رابطه مستقيم داشته است. اما با گذشت زمان، دوپونت دريافته است كه تامين ارزان‌قيمت منابع تجديد ناشونده هميشه ممكن نخواهد بود و اكوسيستم زمين ديگر نخواهد توانست به طور نامحدود، ضايعات و گازهاي سمي ناشي از توليد و مصرف را جذب كند.

 رييس هيات‌مديره و مديرعامل شركت دوپونت، چاد هاليدي، اعتقادي عميق به چالش رشد پايدار داشته و كسب‌وكار خود را با اين باور منطبق ساخته است. وي مي‌گويد كه شركت‌ها مي‌توانند با استفاده موثر از خلاقيت و دانش علمي، بازده قابل توجهي براي سهامداران ايجاد كرده و كسب‌وكارهاي خود را رشد دهند و در حالي كه نيازهاي مردمان اقصي نقاط دنيا را برآورده مي‌سازند، جاي پاي عمليات خود را بر محيط زيست نيز كمتر كنند. در واقع، تمركز بر پايداري‌پذيري مي‌تواند به شناسايي محصولات، بازارها، شركا و سرمايه فكري جديد كمك كرده و منجر به رشد كسب‌وكار قابل توجهي شود.
 هاليدي، چگونگي تدوين استراتژي سه‌بعدي را براي تبديل اين مفهوم از پايداري‌پذيري به اقدامات روزمره كسب‌وكاري در دوپونت توضيح مي‌دهد. اين استراتژي توانسته است با تمركز بر تلفيق علمي، كثرت دانش و بهبود بهره‌وري، طريقه‌اي جديد براي سنجش كمي پيشرفت به وجود آورد.
 رشد پايدار را نبايد به عنوان برنامه‌اي صرف براي بهبود عملكرد زيست‌محيطي نگريست، بلكه بايد آن را به مثابه روشي جامع براي انجام كسب‌وكار و راهي براي ايجاد ارزش اقتصادي قابل‌توجه و گشودن دريچه‌اي به سوي مجموعه وسيعي از فرصت‌ها نگاه كرد. نهايتاً، شركت‌ها درخواهند يافت كه مي‌توانند ارزش كسب‌وكاري متنابهي از طريق پايداري‌پذيري ايجاد كرده و ارتقا كيفيت زندگي مردمان و حفظ محيط زيست را در سراسر جهان توامان تحقق بخشند.
انصراف از نظر