گروه محصولات

عنوان مقاله: علی‌بابا و آینده کسب‌وکار

گزيده مديريت 206

By Ming Zeng
 نوشته: مینگ زنگ
ترجمه: مهسا محمدی


علی‌بابا یک خرده‌فروش به معنای سنتی آن نیست. علی‌بابا تامین یا انبارداری نمی‌کند و خدمات لجستیک توسط تامین‌کنندگان طرف سوم ارائه ‌می‌شود. در عوض، در صورتی که شما همه فعالیت‌های مرتبط با خرده‌فروشی را در نظر گیرید و آن‌ها را ‌به‌صورت برخط (آنلاین) در یک شبکه پراکنده متکی به داده‌ها، متشکل از فروشندگان، بازاریابان، تامین‌کنندگان خدمات، شرکت‌های لجستیک و تولیدکنندگان هماهنگ کنید، به علی‌بابا ‌می‌رسید. در واقع، علی‌بابا، کار آمازون، ای‌بی، پی‌پال، گوگل، فدکس، همه عمده‌فروشان و تعداد زیادی از تولیدکنندگان در آمریکا را همراه با کمک خوبی از خدمات مالی به‌عنوان واسط انجام ‌می‌دهد.
علی‌بابا با استفاده از قدرت تکنولوژی‌های جدید هماهنگ‌سازی شبکه و هوشمندی داده‌ها، به این‌جا رسیده است. علی‌بابا از تلاش هزاران کسب‌وکار چینی برای خلق یک اکوسیستم سریع‌تر، باهوش‌تر و اثربخش‌تر از زیرساخت‌های کسب‌وکار سنتی بهره‌برداری ‌می‌کند.
این یک مدل جدید کسب‌وکار است که مینگ زنگ، ‌رییس انجمن آکادمیک علی‌بابا، آن را کسب‌وکار هوشمند ‌می‌خواند. فعالان این اکوسیستم، داده‌ها را به‌اشتراک ‌می‌گذارند و تکنولوژی‌های یادگیری ماشین را برای شناسایی و تامین بهتر نیاز‌های مشتری اجرا ‌می‌کنند. این مقاله، چارچوبی برای تبدیل یک شرکت به کسب‌وکاری هوشمند پیشنهاد ‌می‌دهد.

انصراف از نظر