گروه محصولات

عنوان مقاله: علم نوشتار کسب‏‌وکاری جذاب

گزیده مدیریت 225

 Bill Rirchard

بیل ریچارد

 فریبا یاوری

 اسکن‏‌های مغز به‏‌تفصیل و بادقت نشان می‏‌دهند چه چیزی نظر خواننده‏‌ها را جلب می‏‌کند. دانشمندان می‏‌توانند گروهی از نورون‏‌های میان مغز به نام «سامانه پاداش» را ببینند که هنگام خواندن مطلب، از یک تشبیه ساده گرفته تا تغییر غیرمنتظره نتیجه داستان، فعال می‏‌شوند. نکته مهم چیست؟ چه بخواهید برای همکار خود یک ایمیل بفرستید یا برای هیات‏‌مدیره گزارشی مهم تهیه کنید، می‏‌توانید به روشی بنویسید که بسیار موردپسند باشد و مواد شیمیایی لذت‏‌آور در مغز خواننده آزاد شود.

بیل ریچارد، نویسنده و مربی نویسندگی است و با بسیاری از مدیران موفق در حوزه کسب‏‌وکار همکاری کرده است. وی با تکیه بر تجربه و بررسی نوشته‏‌های علمی، هشت ویژگی را در نوشته‏‌های دلپذیر شناسایی کرده: سادگی، خاص‏‌بودن، اعجاب، لحن شورانگیز، فریبندگی، نظرات هوشمندانه، محتوای اجتماعی و داستان‏‌گویی. در این مقاله، وی نکاتی را برای به‏‌کارگیری آن هشت مورد به‏‌اشتراک گذاشته تا بتوان نظر خوانندگان را جلب کرد و پیام نویسنده را به‏‌خوبی انتقال داد.تعامل با سرمایه‏‌‏گذاران

انصراف از نظر