گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: علم سخنرانی انگیزشی

گزيده مديريت 197

By Daniel McGinn
نوشته: دانیل مک‌‌‌گین
ترجمه: اشکان فلاحتکار

توانایی ارائه سخنرانی انگیزشی، پیش‌‌‌نیازی اساسی برای تمام ‌‌رهبران کسب‌‌‌وکار است. اما تعداد کمی از مدیران در این رابطه آموزش‌‌‌ رسمی می‌‌‌بینند. در عوض، آن‌‌‌ها بیش‌‌‌تر از طریق تقلید از روسای الهام‌‌‌بخش، مربیان و حتا شخصیت‌‌‌های داستانی می‌‌‌آموزند.
اما تحقیقات نشان می‌‌‌دهند علمی برای انگیزاندن افراد به عملکرد بهتر وجود دارد. بر اساس تئوری زبان انگیزشی، بیش‌‌‌تر روش‌‌‌هایی که موفقیت‌‌‌آمیز بوده‌‌‌اند از سه عنصر تشکیل شده‌‌‌اند: جهت‌‌‌دهی و هدایت، ‌‌یا تشریح دقیق این‌‌‌که چگونه کارهایی که در دست داریم را به‌‌‌انجام برسانیم؛ ابراز هم‌‌‌دلی یا اهمیت دادن به کسی که در حال انجام وظیفه است؛ و زبان معناسازی که به تشریح دلیل اهمیت هر کاری می‌‌‌پردازد.
تمام ‌‌شواهد حاکی از این است که زمانی که رهبران سازمان این عناصر سه‌‌‌گانه را درک کنند، می‌‌‌توانند یاد بگیرند ماهرانه‌‌‌تر از آن‌‌‌ها استفاده کنند.

انصراف از نظر