گروه محصولات

عنوان مقاله: علم جدید تحلیل فرهنگ

گزيده مديريت 217

By Matthew Corritore/ Amir Goldberg/ Sameer Srivastava
نوشته: متیو کوریتور و امیر گولدبرگ و سمیر سریواستاوا
ترجمه: دکتر سیدرضا نوری و دکتر حامد محمدی
فرهنگ به‌راحتی قابل احساس است، اما سنجش آن دشوار. محققین پژوهش‌های فرهنگی معتقدند نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌های کارکنان، اغلب غیرقابل‌اعتماد هستند.
مطالعات زبانی که کارکنان در ارتباطات الکترونیک به‌کار می‌برند، پنجره جدیدی را به سوی فرهنگ سازمانی گشوده است. تحقیقات جدید در زمینه تحلیل ایمیل، پیام‌های ‌نرم‌افزار اسلک و اعلامیه‌های وب‌سایت گلسدور، خردهای مرسوم ‌چالش‌برانگیز در مورد فرهنگ هستند.
برخی از یافته‌ها:
•  برازش فرهنگی مهم است، اما چیزی که بیش‌تر از همه می‌تواند موفقیت را پیش‌بینی کند، نرخ سازگاری کارکنان با تغییرات فرهنگ سازمانی در طول زمان است.
•  تنوع شناختی به تیم‌ها در ایده‌پردازی کمک می‌کند، اما اجرا را با مانع مواجه میسازد.
•  بهترین فرهنگها تنوع را برای تحریک نوآوری ترغیب و تشویق می‌کنند، اما از طریق باورهای اصلی مشترک ثبات خود را حفظ می‌کنند.

انصراف از نظر