گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: علم جدید تبلیغات ویروسی

گزيده مديريت 130
By Thales Teixeira

نوشته: تِیلز تیکرا

ترجمه: سارا پنجی زاده

پنج تکنیک می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند آگهی‌هایی تبلیغاتی بسازند که مردم تماشا کرده و به اشتراک خواهند گذاشت.

این نهایت آرزوی بازاریابی دیجیتالی است: تبلیغات ویروسی، تبلیغاتی که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سایت تصمیم می‌گیرند آن را با خانواده و دوستانشان به‌اشتراک بگذارند.

چندین تکنیک برگرفته‌ از فناوری نوین می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند به این مقصود دست یابند. من و دو همکارم در پژوهش خود از اسکنرهای فروسرخ چشم‌یاب برای تعیین دقیق آن‌چه افراد در هنگام تماشای تبلیغات ویدیویی نگاه می‌کنند استفاده می‌کنیم. هم‌چنین سیستمی ‌را به‌کار می‌بریم که حالات چهره را برای کشف احساس بینندگان تحلیل می‌کند. این فناوری‌ها جداسازی عناصری را که باعث می‌شوند افراد دست از تماشا بردارند و نیز شناسایی عناصری که آن‌ها را علاقه‌مند نگه می‌دارند، ممکن می‌سازد. به‌علاوه، با این‌ها می‌توان تعیین کرد چه نوع تبلیغاتی با ‌احتمال بیش‌تر و توسط چه نوع افرادی به‌اشتراک گذارده می‌شوند. در این‌جا پنج مشکل بزرگ پیش روی سازندگان تبلیغات برخط (همراه با راه‌حل‌هایی که از پژوهشمان حاصل شده) مطرح می‌شود.

 

 


[1] . تِیلز تیکرا، استادیار دانشکده کسب‌وکار ‌هاروارد است.

انصراف از نظر