یک متخصص ژنتيك، یک سرمایهگذار در حوزه رسانههاي اجتماعی، یک رهبر تحقیقوتوسعه و یک وزیر سلامت اسپانیايی وارد یک رستوران شدند (این یک جوک نیست و همان چیزی است که بهتازگي در هتل ریتز مادریـد بهوقوع پیــوست). در اين جلسه بنیاد نـوآوری بانكاينتر (یک اتـاق فکر) ویلیـام هاسلـتین، استر دایسون، آلفوس بینگام، برنات سوریا و 26 نفر دیگر را گردهم آورد تا مدلي جدید را براي كشف دارو توسعه دهند.
نیروی انگیزشی ورای این گفتمان چیزی بود که خوزه فرناندز سوسافارو(رييس هیاتمدیره شرکت زلتیا) آن را «توفان کامل» ناميد كه داروسازان را تهديد ميكند: افزايش هزینه تحقیقوتوسعه، محدوديتهاي قیمتگذاري، فشار براي پرداخت غرامت و طولانيبودن فرايند تایید داروی جدید.
گرچه اين نشست برای نجات شرکتهای دارویی تشکیل نشده بود، ولی در میان شرکتکنندگان متنوع آن حداقل یک چالشگر براي فرضيه «دنیا چهطور کار ميکند» وجود داشت. همه آنها بر یک چشمانداز كاربردي توافـق داشتند که چگونه داروهاي نوآورانه ميتوانند بـه بازار مطـلوب خود برسند
[1]. کریستوفر مایر، بنيانگذار مانيتورنتوركس و مشاور استراتژی کسبوکار است. وي به همراه جولیا کربی کتاب «ايستادن بر فراز خورشيد» را نوشته كه در سال 2012 توسط انتشارات هاروارد بيزنس ريويو منتشر شده كه از سوي فایننشیالتایمز بهعنوان یکی از بهترین کتابهای سال 2012 شناخته شده است.