گروه محصولات

عنوان مقاله: عصر ارتباطات پیوسته

گزيده مديريت 211

By Nicolaj Siggelkow/ Christian Terwiesch
نوشته: نیکلای سیگلکو و کریستین ترویچ                              
ترجمه: سعیده رجائی‌ هرندی


به لطف فناوری‏هایی که تعاملات مداوم و سفارشی را امکان‌پذیر می‏کنند، کسب‎وکارها روابط عمیق‎تری با مشتریان خود برقرار می‏سازند. شرکت‎ها اکنون می‏توانند به محض ایجاد نیاز در مشتریان‏ و گاهی حتا قبل از آن، آن‎ها را تامین کنند. با استفاده از راهبردهای اتصال، شرکت‎ها تجارب مشتریان خود را به‏طور قابل‎توجهی بهبود می‏بخشند، کارایی عملیاتی خود را افزایش می‎دهند و مزیت رقابتی کسب می‎کنند.
نویسندگان در پژوهش خود چهار راهبرد موثر اتصال را شناسایی کرده‎اند: پاسخ به آرزو که مستلزم تامین سریع و بلافاصله درخواست مشتریان است؛ محصول خاص یا ارائه توصیه‎های ‌شخصی‌شده؛ تربیت رفتار یا یادآوری نیازها و اهداف به افراد و مجبور کردن آن‎ها به اقدام؛ و اجرای خودکار‏ یا پیش‎بینی تقاضای افراد و برآوردن آن حتا بدون درخواست آن‌ها.
برای حداکثر بهره‌گیری از این راهبردها، شرکت‎ها باید اولویت‎های حفظ حریم خصوصی مشتریان را درک کنند، ظرفیت‎های جدید ایجاد کنند‏ و از تعاملات مستمر با آن‏ها برای شکل‌دادن ‎ به تعاملات آینده یاد بگیرند.

انصراف از نظر