By Nicolaj Siggelkow/ Christian Terwiesch
نوشته: نیکلای سیگلکو و کریستین ترویچ
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
به لطف فناوریهایی که تعاملات مداوم و سفارشی را امکانپذیر میکنند، کسبوکارها روابط عمیقتری با مشتریان خود برقرار میسازند. شرکتها اکنون میتوانند به محض ایجاد نیاز در مشتریان و گاهی حتا قبل از آن، آنها را تامین کنند. با استفاده از راهبردهای اتصال، شرکتها تجارب مشتریان خود را بهطور قابلتوجهی بهبود میبخشند، کارایی عملیاتی خود را افزایش میدهند و مزیت رقابتی کسب میکنند.
نویسندگان در پژوهش خود چهار راهبرد موثر اتصال را شناسایی کردهاند: پاسخ به آرزو که مستلزم تامین سریع و بلافاصله درخواست مشتریان است؛ محصول خاص یا ارائه توصیههای شخصیشده؛ تربیت رفتار یا یادآوری نیازها و اهداف به افراد و مجبور کردن آنها به اقدام؛ و اجرای خودکار یا پیشبینی تقاضای افراد و برآوردن آن حتا بدون درخواست آنها.
برای حداکثر بهرهگیری از این راهبردها، شرکتها باید اولویتهای حفظ حریم خصوصی مشتریان را درک کنند، ظرفیتهای جدید ایجاد کنند و از تعاملات مستمر با آنها برای شکلدادن به تعاملات آینده یاد بگیرند.