گروه محصولات

عنوان مقاله: عبور سلامت از ادغام و تملک

گزيده مديريت 192

BY Mitchell Lee Marks/ Philip Mirvis/ Ron Ashkenas
نوشته: میشل لی مارکس و فیلیپ میرویس و رون اشکناس
ترجمه: اشکان فلاحتکار
اگر شرکت شما در حال ادغام یا تملک است، مستعد احساس اضطراب هستید. هنگامی که شرکت‌های یک صنعت ادغام می‌شوند، به‌طور متوسط حدود سی درصد از کارکنان نیروی کار مازاد انگاشته می‌شوند. اما به گفته نویسندگان مقاله که تجربه سال‌ها تدریس و مشاوره دارند، لازم نیست از نتیجه نهایی واهمه‌ای به دل راه دهید. آن‌ها دریافته‌اند که اگر کارکنان پذیرای فرایند ادغام و تملک به‌عنوان فرصتی برای تامل و رشد باشند، معمولا پاداش خوبی در انتظارشان خواهد بود.
نخستین گام این است که دریابید ‌اکنون کجا ایستاده‌اید. نویسندگان توصیه می‌کنند برای این منظور از تحلیل اس.دبلیو.او.تی استفاده شود: ضعف‌ها و قوت‌های خود و فرصت‌ها و تهدیدات ناشی از معامله ادغام یا تملک را ارزیابی کنید. سپس در تلاش برای تلفیق، حضور فعال داشته باشید (به‌گونه‌ای که بتوانید مهارت‌های خود را در معرض نمایش گذاشته یا مهارت‌های خود را تقویت کنید). اجرای برنامه‌های انتقال، نوآوری و همکاری با همکاران جدید، همگی فرصت‌های رشد شخصی در شرایط بعد از ادغام هستند. اگر خبره‌بودن خود را اثبات کنید، در سازمان ترکیب‌شده (یا در شرکتی دیگر) موقعیت‌های خوبی برای موفقیت به‌دست خواهید آورد.
نویسندگان مقاله سوالات مشخصی را پیشنهاد می‌کنند تا هنگام ارزیابی موقعیت آن‌ها را از خود بپرسید. آن‌ها توصیه‌هایی دارند تا مطمئن شوید در فرایند ادغام نقشی دارید. هم‌چنین خلاصه‌ای از مورد چهار فرد حرفه‌ای ارائه می‌دهند که رویکرد پیشنهادی را دنبال کرده و در نهایت پیروز از صحنه معامله‌های ادغام و تملک شرکت‌هایشان بیرون آمده‌اند.

انصراف از نظر