گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به مزیت انباشته: عادت‌های قدیمی سخت ‌می‌میرند، اما می‌میرند

گزيده مديريت 190

By Rita Gunther McGrath

نوشته: ریتا گانتر مک گراث

ترجمه: کیوان سلطانی

من از این مفهوم بسیار خوشم ‌می‌آید که ‌می‌گوید ‌تصمیم‌های خرید مشتریان ‌بیش‌تر با عادت‌ها و میزان راحتی آن‌ها ارتباط دارد تا وفاداری به شرکت‌ها. این دیدگاه‌، بینشی را از علوم رفتاری وارد حیطه مطالعه ‌تصمیم‌های مصرف‌کننده ‌می‌کند که بسیار مورد نیاز است. به باور لافلی و مارتین، این امر برآمدهایی  عمده بر نحوه توسعه محصولات و مدیریت شناسه‌ها  دارد. من کاملا با آن‌ها موافقم که فرایند تصمیم‌گیری مشتریان، تحت سلطه ضمیر ناخودآگاه آن‌ها قرار دارد و معتقدم ساده‌ترکردن،‌ چابک‌ترکردن و مناسب‌تر ساختن انتخاب‌های روزمره برای هر شرکتی منفعت به‌دنبال دارد. یکی از دلایلی که باعث ترویج مدل اشتراک  در بسیاری از صنایع شده نیز همین است. مدل اشتراک نیاز به تصمیم‌گیری آگاهانه مشتریان برای خریدهای معمول را رفع ‌می‌کند و امکان کسب درآمد پیوسته و بدون زحمت را برای تامین کنندگان فراهم ‌می‌سازد.

انصراف از نظر