گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به سازمان های جدید بازاریابی: ظهور تکنولوژیست ارشد بازاریابی

گزيده مديريت 159
By Scott Brinker/ Laura McLellan
نوشته: اسکات برینکر و لورا مک‌ للان
ترجمه: زهرا حسینی

بازاریابی به‌سرعت به یکی از وظایف به‌شدت وابسته به تکنولوژی در کسب‌وکار تبدیل می‌شود. در پاسخ به این تغییر، گونه‌ای جدید از مدیران در حال پیدایش است: تکنولوژیست ارشد بازاریابی. تکنولوژیست‌های بازاریابی تا حدی به‌عنوان استراتژیست، عضو خلاق هیات‌مدیره، مدیر تکنولوژی و معلم قلمداد می‌شوند. ‌آن‌ها با انواعی از القاب نامیده می‌شوند، اما همه وظیفه‌ای مشترک یعنی تعامل با چهار ذینفع کلیدی در سازمان دارند:

 سی.ام.او و سایر مدیران ارشد بازاریابی. در این‌جا تکنولوژیست ارشد بازاریابی با حصول اطمینان از قابلیت‌های فنی و جانبداری از رویکردهایی که توسط تکنولوژی‌های جدید فراهم می‌شوند، از راهبرد این مدیران پشتیبانی می‌کند.

 سازمان سی.آی.او و آی.تی. تکنولوژیست‌های ارشد بازاریابی تقاضا‌های بخش بازاریابی را تسهیل و اولویت‌بندی می‌کنند و مابین نیازهای فنی و بازاریابی تبدیل می‌نمایند و هم‌چنین اطمینان حاصل می‌کنند که سیستم‌های بازاریابی مطابق با سیاست‌های آی.تی است.

تیم بازاریابی. در این‌جا موظف است از برخورداری کارکنان بخش بازاریابی از نرم‌افزار و آموزش متناسب، اطمینان حاصل کند.

عرضه‌کنندگان خدمات و نرم‌افزار. تکنولوژیست ارشد بازاریابی، قابلیت‌های فنی عرضه‌کنندگان بسیار خوب را از نظر تامین نیازهای بازاریابی ارزیابی می‌کند، به یکپارچگی سیستم‌ها و نظارت عملکرد ‌آن‌ها کمک می‌کند.

شرح حال مختصر مایر گوپتا رییس تکنولوژی و عملیات بازاریابی کیمبرلی-کلارک، ماهیت نقش نامتناهی تکنولوژیست بازاریابی را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که چرا یک مدیر هم در بازاریابی و هم تکنولوژی اطلاعات که برای شغل ضروری است، کاملا مسلط است.

انصراف از نظر