از زمانی که معلوم شد طراحی هوشمند منجر به موفقیت بسیاری از محصولات است، شرکتها آن را در حوزههای دیگر هم، بهخدمت گرفتند: از تجربه کاربر گرفته تا راهبرد و اکوسیستمهای کسبوکار. اما از هنگامی که طراحی در زمینههای پیچیده فزایندهای بهکار رفته، مانع تازهای پدیدار شده است: بهدستآوردن مقبولیت «فراورده طراحیشده» در وضعیت حاضر. در حقیقت، هر چه طرح جدید مبتکرانهتر باشد، احتمال مقاوت بیشتری هم در رابطه با آن وجود دارد. مدیرعامل آیدیو و رییس پیشین دانشکده مدیریت روتمن میگوید، راهحل این موضوع، بهکار بستن تفکر طراحی در معرفی خود این نوآوری است.
این فرایند که طراحی مداخله نام دارد، اساسا خارج از ساخت نمونههای اولیه تکراری که طراحان برای کمک به فهم واکنشهای مشتریان نسبت به محصولات تازه انجام میدادند رشد یافت. ساخت نمونههای اولیه تکراری نهتنها محصولات بهتری را خلق میکند، بلکه یک شیوه عالی برای کسب سرمایه و تعهد سازمانی است، زیرا شانس موفقیت را بهبود بخشیده و ترس از ناشناختهها را کم میکند. طراحی مداخله نیز از ساخت نمونههای تکراری برای کسب مقبولیت بهره میبرد، اما آن را به تعامل با همه ذینفعان عمده و نهفقط مشتریان بسط میدهد.
هنگامی که گروه اینترکورپ یک مفهوم انقلابی برای مدارس پرو ابداع کرد، نیاز داشت در مورد آموزشی که توسط شرکت اجرا میشد و نقش بسیار متفاوت آموزگاران، مقبولیت کسب کند. به لطف طراحی مداخله، اکنون این گروه 29 مدرسه در حال کار دارد و باسرعت رشد میکند.