بررسی کاربردهای فناوری هوشمصنوعی درحال و آینده
Thomas Davenport/ Abhijit Guha/ Dhruv Grewal
توماس داونپورت، ابیجیت گوها و درو گروال
کاوه گنجه
هوشمصنوعی میتواند قابلیتهای بازاریابی را چندبرابر کند و به همین خاطر است که مدیران ارشد بازاریابی چنین باشتاب به استقبال آن رفتهاند. اما آنها باید در گزیدن فناوریهای جدید عاقلانه عمل کنند
برای تحقق ظرفیت عظیم فناوری هوشمصنوعی، مدیران ارشد بازاریابی باید درک درستی از انواع مختلف برنامههای نرمافزاری موجود و چگونگی تکامل آنها داشته باشند. این مقاله مدیران بازاریابی را از وضعیت فعلی فناوری هوشمصنوعی آگاه میکند و چارچوبی ارائه میدهد که کمک میکند پروژههای موجود خود را طبقهبندی کرده و راهاندازی برنامههای مبتنی بر این فناوری را بهصورت موثر در آینده برنامهریزی کنند. این مقاله هوشمصنوعی را در دو بُعد طبقهبندی میکند: سطح هوشمصنوعی و اینکه آیا بهتنهایی و منفرد عمل میکنند یا بخشی از یک بستر گستردهتر هستند. برنامههای ساده منفرد بهصورت سامانههای خودکارسازی وظایف نقطه مناسبی برای شروع هستند. اما برای برنامههای پیشرفته، سامانههای یکپارچه که از فناوری یادگیری ماشین استفاده میکنند ظرفیت بیشتری برای ارزشآفرینی دارند. بنابراین با تقویت تواناییهای خود، شرکتها باید به سمت آن فناوریها حرکت کنند