گروه محصولات

عنوان مقاله: طراحي محصولات شگرف

گزيده مديريت 125

By Robert Verganti

نوشته: رابرت ورگانتی

ترجمه: دكتر اسماعيل مردانی گيوی

بايد سپاسگزار همکاری ناشی از اينترنت و نوآوري‌هاي بازی بود كه در دسترسي همگان قرار داده است. ما در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه در آن ايده‌ها و راه‌حل‌ها فراواني هستند. به‌گفته نويسنده که استاد مديريت نوآوري است، امروزه اصلي‌ترين چالش پیش روی مديران نوآوري، چگونگي بهره‌گيري از اين گنجینه فرصت‌هاست. او مدعي است پيشتازی در استفاده از تكنولوژي جديد، در مقايسه با پيشتازی در شناخت قابلیت عظيم بازاري نامکشوف آن، از اهميت كم‌تري برخوردار است. بيش‌تر شركت‌ها روي استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد براي خدمت بهتر به نيازهاي جاري مشتريان متمركز مي‌شوند. شركت‌هايي كه از خرد تكنولوژي برخوردارند، تلاش دارند محصولات و خدماتی خلق كنند که دلایلی کاملا جدید برای خرید مشتریان فراهم می‌آورند. محصولات شركت‌هايي چون نينتندو، اپل و سواچ مصداق اين نكته هستند.
ورگانتي توضيح مي‌دهد چگونه شركت‌ها مي‌توانند نظام‌مند به توليد خرد تكنولوژي بپردازند. او اين فرايند را با داستان شركت فيليپس در خلق «تجربه فراگیر» در حوزه سلامت نشان مي‌دهد: سيستمي كه در آن از نمايشگرهاي ال.اي.دي، انيميشن تصویری، حسگرهاي شناسايي فركانس‌هاي راديويي و سيستم‌های كنترل صدا، براي رفع نگراني بيماراني استفاده مي‌شود كه براي استفاده از سي‌تي‌اسكن، ام.آر.آي و ديگر دستگاه‌هاي تصويربرداري مراجعه مي‌كنند.
 
انصراف از نظر