گروه محصولات

عنوان مقاله: پژوهش: صندلی‌های بزرگ، تقلب‌های بزرگ

گزيده مديريت 150
By Andy Yap
نوشته: اندی یاپ
ترجمه: محمدحسین دهنوی

پژوهش: اندی یاپ و همکارانش در آزمایش‌هایی به بررسی تاثیر محیط‌های ارگونومیک اطراف افراد بر اخلاق ‌آن‌ها پرداختند. این مطالعات به بررسی این موضوع پرداختند که آیا قرار گرفتن در موقعیتی محدود یا موقعیتی عالی بر صداقت افراد تاثیر ‌می‌گذارد یا خیر. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که در محیط‌های کاری و صندلی‌های بزرگ قرار می‌گیرند (که تقویت‌کننده ژست‌های تکبرآمیز هستند)، با احتمالی بیش‌تر از سایر شرکت‌کنندگان در تحقیق، پول اضافی را که به‌اشتباه بابت شرکت در تحقیق گرفته‌اند به جای پس دادن، در جیب می‌گذاشتند، در آزمون‌ها تقلب می‌کردند و در بازی شبیه‌سازی رانندگی، ‌بیش‌تر تخلف می‌کردند.

چالش: آیا ر‌ییس به‌خاطر اندازه صندلیش، آدم بدی است؟ آیا افرادی که از چراغ قرمز رد ‌می‌شوند به‌خاطر بزرگی خودروی شاسی‌بلند خود این کار را ‌می‌کنند؟ پروفسور یاپ لطفا از تحقیق خود دفاع کنید.

 

تاثیر فضاهای بزرگ (که به افراد اجازه ‌می‌دهند ژست بیش‌تری بگیرند) روشن بود. در تحقیق اول خود که به‌عمد پول اضافی به افراد پرداخت می‌کردیم تا ببینیم آن را پس می‌دهند یا نه، 78 درصد شرکت‌کنندگانی که فضای وسیع‌تر در اختیار داشتند پرداخت اضافی را برنگرداندند، در حالی که 38 درصد افرادی که در فضاهای جمع‌وجور بودند، پرداخت اضافی را پس ندادند. در تحقیق میدانی بعدی به بررسی خودرو‌هایی پرداختیم که در نیویورک در محل «پارک ممنوع» توقف کرده بودند و مشاهده کردیم وقتی اندازه صندلی راننده بزرگ‌تر ‌می‌شود احتمال پارک دوبله خودرو با یک انحراف معیار استاندارد نسبت به میانگین، از 51 درصد به 71 درصد افزایش یافت.

انصراف از نظر