گروه محصولات

عنوان مقاله: موردکاوی: شوخي يا آزار

گزيده مديريت 169
Dianne Bevelander/ Jacqueline Nolan Michael Page 
 
نوشته: دایانا بولندر و ژاکلین نولان و مایکل پیج 

ترجمه: دكتر احمد عيسی خانی و ليلا رجبی نيا

«واي شما چه‌قدر کوچک و ریزه‌ميزه هستید! شما باید کوچک‌ترین زن روی زمین باشید.‌ سلام خاله‌ریزه!.» این عبارات نخستین کلماتی بودند که بین جک ماتیوز و سما ایزارا ردوبدل شدند.

سما مدیر مشتریان کلان یک شرکت مشاوره خدمات مالی انگلیسی‌‌هلندي به نام دریکسن‌هال به‌تازگی از دفتر آنکارا به دفتر مرکزی شرکت در آمستردام منتقل شده است. جک (معاون اجرایی پروژه‌های خاص) رییس جدید اوست. وي پیش‌تر در شهر منچستر انگليس معاون فروش بوده و به‌تازگی به آمستردام منتقل شده است. آن‌ها براي نخستين بار در هنگام آغاز يك پروژه بزرگ هم‌ديگر را ملاقات مي‌كردند.

سما از گفته‌های جک کاملا شگفت‌زده شده بود. سما فقط 150 سانتيمتر قد و كم‌تر از 45 کیلوگرم وزن داشت. اما این قد و قواره ظریف او باعث نشده بود در اداره از نظرها دور بماند.

در حالي كه جک و افراد دور میز يواشكي در حال خنده بودند، سما براي چند ثانيه ساكت نشست. سپس به چشمان مرد انگلیسی 185 سانتيمتري شکم‌گنده نگاه کرد و بي‌درنگ گفت: «سلام قلتشن.» این جمله سما باعث خنده بيش‌تر حاضرين شد .سپس جک در حالی که براي سما دست مي‌زد، گفت: «خوبه، سما خانم شوخ‌طبعي است. خیلی خوشحالم از اين‌که در تیم ما هستی. من درباره تو چیزهای خوبی شنیده‌ام.»

جک به قسمت بالاي ميز رفت و از همه افراد خواست خودشان را معرفی کنند. سپس كارهايي را برشمرد که باید در آینده انجام شوند. هدف آن‌ها ایجاد یک بستر مشترک برای همه انواع دفاتر پشتيباني و رايانه‌هاي واسط مشتري[3] و سیستم‌های شبکه‌اي مورد استفاده دفاتر بين‌المللي شركت بود. این پروژه هم خدمات مشتریان را به‌طور جهاني بهبود می‌بخشید و هم به‌طور گسترده‌ای کیفیت و توانایی دریکسن‌هال را برای مدیریت ریسک خود افزایش می‌داد.

 


[1]دایانا بولندر، استاد دانشگاه در دانشکده مدیریت اراسموس و مدیر مرکز زنان و سازمان‌ها در اراسموس است.ژاکلین نولان، نویسنده مستقل در مرکز توسعه موردكاوي دانشكده روتردام است. مایکل پیج، استاد دانشگاه بنتلی، رییس دانشکده و معاون آموزش است.

[2]احمد عیسی‌خانی، استاد دانشگاه، دارای مدرک دکترای مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه تربیت مدرس و بیش از یک دهه سابقه اجرایی، آموزشی و پژوهشی در زمینه مدیریت است. ليلا رجبي‌نيا، دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي است.

[3].client-facing computers

انصراف از نظر