گروه محصولات

عنوان مقاله: شناسه شرکتی شما نشانه چیست؟

گزيده مديريت 209

By Stephen Greyser/ Mats Urde
نوشته: استفان گریسر و متس اورده
ترجمه: محمدرضا ادیب‌ پور
گرچه بسیاری از شرکت‌ها در تعریف شناسه محصولات خود متخصص هستند، اما در مورد شناسه شرکتی خویش دست‌وپایشان می‌لرزد. به‌صورت مشخص نام شرکت مادر نماینده چیست و چگونه در بازار ادراک می‌شود؟
هویت شرکتی قوی، جهت و هدف را مشخص می‌کند و موضع محصولات را ارتقا می‌بخشد، به جذب کارکنان کمک و از شهرت شرکت حمایت می‌کند.
به‌منظور یاری‌رسانی به شرکت‌ها در جهت تعریف شناسه شرکتی خویش، نویسندگان ابزاری ابداع کرده‌اند که ماتریس هویت شناسه شرکتی نامیده می‌شود. این ابزار تیم‌ها را از طریق بررسی نه عنصر هویت شرکتی راهنمایی می‌کند که دربرگیرنده ماموریت، فرهنگ، روابط، ارزش‌های محوری و وعده‌ها است. این تمرین اغلب، پیوند‌های معیوب میان این عناصر را آشکار می‌سازد و لازم است مدیران آن‌ها را هم‌سو و تقویت کنند.
مقاله حاضر تشریح می‌کند که چگونه سازمان‌ها از این ماتریس برای شفاف‌سازی روابطشان با شناسه‌های فرعی خویش، تجهیز هویتشان به‌منظور پشتیبانی از کسب‌وکارهای جدید، بازسازی تصویر کلی خویش، ارزیابی اهداف موردنظر جهت تملک و... استفاده کرده‌اند.

انصراف از نظر