By Timothy/ James Waldroop
نوشته: تيموتي باتلر و جيمز والروپ
ترجمه: دكتر مريم شريفيان ثاني
بیشتر مدیران خیال میكنند میدانند مردمداران چه كسانی هستند: آنها رهبران تیمها هستند، افرادی كه میدانند در زندگی شخصی كاركنانشان چه میگذرد و آنهایی كه میتوانند تعارضهای بین افراد را فرو نشانند. این افراد معمولاً در قسمتهای منابع انسانی یا فروش هستند.
با این وجود، حقیقت چیز دیگری است. شعور روابط بینفردی، تقریباً در هر زمینهای از كسبوكار و نه فقط فروش و منابع انسانی، اهمیت اساسی دارد. در واقع، این مهارت دربرگیرنده استعدادهایی بسیار متنوعتر از آن چیزی است كه بسیاری فكر میكنند. اخیراً ما پژوهش گستردهای را در مورد جنبه مردمی انجام كسبوكار و چیزی انجام دادهایم كه آن را عامل ارتباطی نامیدهایم. با بیش از هجده سال مطالعه در مورد چگونگی تبلور علایق كاملاً نهادینه زندگی افراد حرفهای كسبوكار در نقشهای شغلی آنها، بر این نكته آگاهی یافتیم كه افراد بهترین كار خود را زمانی ارائه میدهند كه آنكار بیش از همه با علایق درونی آنها جور باشد. بنابراین، مدیران میتوانند با بهرهگیری از علایق و مهارتهای ارتباطی كاركنان، بهعنوان راهنمای گزینش كارمند، واگذاری پروژهها و توسعه كارراهه، بهرهوری را افزایش دهند.