گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: شناخت درست تیم‌های مجازی

گزيده مديريت 163

By keith Ferrazzi

نوشته: کیت فرراتزی

ترجمه: سارا پنجی‌ زاده

در حالی که روزبه‌روز شرکت‌های بیش‌تری کسب‌وکار خود را در اماکن دوردست انجام می‌دهند و کارکنان بیش‌تری دورکاری می‌کنند، تیم‌های «مجازی» (تیم‌های متشکل از افرادی در مکان‌های گوناگون) رو به افزایش هستند. جدایی جغرافیایی می‌تواند برقراری ارتباط و همکاری را برای تیم‌های پراکنده چالش‌برانگیز سازد. ولی شواهد حاکی از آن است که اگر گروه‌های کاری مجازی به‌خوبی مدیریت شوند، می‌توانند عملکردی بهتر از تیم‌های مستقر در یک مکان واحد داشته باشند.

مشاوران شرکت فرراتزی گرین‌لایت باور دارند که چهار عنصر برای کامیابی ضروری هستند:

·  تیم مناسب. کارتان را از گردهم‌آوردن افراد شایسته‌ای که می‌توانند به‌صورت مستقل و انعطاف‏پذیر کار کنند آغاز کنید. گروه را کوچک نگه دارید و کار را به‌شیوه مناسبی تقسیم کنید.

· رهبری مناسب. مدیران موثر اعتماد را می‌پرورانند، گفت‌وگوی آزادانه را ترویج می‌کنند و اهداف و رهنمودهای روشنی را تعیین می‌کنند.

· نقاط تماس مناسب. بهتر است که هم‌تیمی‌های مجازی گاهی به‌صورت رودررو با یک‌دیگر دیدار کنند. وقتی پروژه‌ای آغاز می‌شود، فرد جدیدی به گروه وارد می‌شود و وقتی نقطه عطف یا مشکل مهمی پیش می‌آید، این کار به‌ویژه مفید است.

· فناوری مناسب. برای بیشینه‌سازی بهره‌وری، سیستم‌هایی با کاربرد آسان را برای برقراری کنفرانس تلفنی، برقراری تماس مستقیم، ارسال پیام متنی و مشارکت در تالارهای گفت‌وگوی برخط و اتاق‌های تیم مجازی نصب کنید.

انصراف از نظر