By Ryan Buell
نوشته: رایان بوئل
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
خرد متعارف میگوید یک عملیات با ارتباط بیشتر با مشتریان خود، کارایی کمتری خواهد داشت. اما هنگامی که مشتریان از عملیات جدا میشوند، احتمال کمتری وجود دارد کارهایی را که در پشت صحنه انجام میشوند بهطور کامل درک و قدردانی کنند. در نتیجه، ارزش کمتری برای محصول یا خدمات ارائه شده قائل میشوند.
برای حل این مشکل، مدیران باید شفافیت عملیاتی، طراحی آگاهانه پنجرههایی به داخل و خارج از عملیات سازمان را برای کمک به درک و قدردانی مشتریان از ارزشافزوده عملیات امتحان کنند.
مشاهده کارهای پنهانی که بهخاطر مشتریان انجام میشود، آنها را راضیتر، مایلتر به پرداخت و وفادارتر میکند. همچنین میتواند کارکنان را با نشان دادن اینکه بهخوبی به مشتریان خود خدماترسانی میکنند، راضیتر کند. با این حال، مدیران باید از شرایط خاصی که شفافیت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد، آگاه باشند.