By Ken Banta/ Orlan Boston
نوشته: کن بانتا و اورلان بوستون
ترجمه: دکتر سیدرضا نوری و آرش غفاری
اگر شغلی عالی دارید، تصور این است که بایستی بهشدت بر آن تمرکز کنید تا در آن برتر و مهیای جایگاه بالاتر شوید. اما در حقیقت، اینگونه تمرکز یکسویه میتواند مانع پیشرفت کارراهه شما باشد. رهبران باید راههایی پیدا کنند تا میزان دانش، مهارتها و ارتباطاتشان را خارج از کار روزانهشان گسترش دهند. این فراتر از شرکت در کنفرانسها و رفتن به کلاسهاست و نیاز به مشارکت معنادار در فعالیتهای بیرونی مانند کار در هیاتمدیرهها، در تدریس یا خدمات عمومی، مربیگری کسبوکارهای نوپا و نقشهای رهبری در انجمنها و باشگاهها دارد. مقاله توضیح میدهد چگونه در برنامه پرمشغلهتان وقت پیدا کنید، شغلهای دومی را شناسایی کنید که با علایق شخصی و شغل فعلی شما همافزایی دارند و موافقت کارفرمایتان را هم جلب کنید. بهعهده گرفتن فعالیتهای فوقبرنامه همیشه آسان نیست، اما در آخر میتوانند فرصتهایی ایجاد کنند و تبدیل به مزیت رقابتی شخصی شوند.