David Michels/ Kevin Murphy
دیوید مایکلز و کیوین مورفی
دکتر یحیی یحیایی
مدیران در سراسر دنیا، همچنان که با عرصه کسبوکار که بهطور دائم، سریع و غیرقابلپیشبینی در حال تغییر است، سروکله میزنند با پرسشهای زیادی در مورد تغییر مواجه هستند: چهقدر؟ با چه سرعتی؟ چهقدر پایدار؟ و برخی اوقات فقط: چگونه؟
آنها نمیتوانند امیدوار به دادن پاسخ به این پرسشها باشند مگر ظرفیت تغییر شرکتهای خود را بشناسند. اما ابزارهای مناسبی برای اندازهگیری قدرت تغییر در اختیار نداشتهاند. برای حل این مساله، مایکلز و مورفی (دو همکار در شرکت بِین) روشی برای اندازهگیری نظاممند چیزی که خود «قدرت تغییر» مینامند، ابداع کردند. در این مقاله آنها چگونگی طراحی این سیستم را توضیح میدهند و نه عامل اصلی را شرح میدهند که اعتقاد دارند قدرت تغییر یک شرکت را مشخص میکنند، و با ارائه دادههایی نشان میدهند شرکتهایی که در قدرت تغییر رتبه بالایی دارند، بهطور چشمگیری عملکرد مالی بهتر و کارکنان راضیتری دارند