ترجمه: کمیل رودی
شرکتها به دلایل بسیاری از جمله دستیابی به فناوری، بازار یا استعداد جدید، وارد تملک میشوند تا رشد خود را تامین کنند. اما چنین کاری ریسک خود را دارد. معمولا پول بیشتری پرداخت میکنند؛ گاه بازار واکنش بدی به ادغام جدید نشان میدهد؛ بسیاری تملکها در تلفیق اهداف به دشواری میافتند. معمولا فناوری که انگیزه این معامله بوده، توسعه نمییابد. برای ارزیابی چگونگی تاثیر شهرت شرکت بر رفتار ادغام و تملک، پژوهشگران 75 شرکت از فهرست تحسینشدههای فورچون را از سال 1991 تا 2008 مطالعه کردند. آنها هر شرکت را با شرکتی که در فهرست نبود، در یک گروه قرار دادند و دورههایی را بررسی کردند که هر شرکت از یک گروه، تملک انجام داده است.