By Xueming Luo/ Shuili Du
نوشته: زویمینگ لو و شوییلی دو
سئولیت اجتماعی سازمانی در حال تبدیل به اولویتی مشخص است: بیش از ششهزار شرکت در 135 کشور جهان طرح جهانی سازمان ملل را پذیرفته و تقبل کردهاند عملیات خود را با ده اصل مرتبط با حقوق بشر، قانون کار، محیط زیست و فساد سازمانی منطبق سازند. اما مسئولیت اجتماعی سازمانی بهواسطه تاثیری که بر درآمدزایی دارد موضوعی بحثانگیز تلقی میشود. شکوه منتقدان این است که سرمایه را از دست شرکتها (و سهامداران) بیرون میکشد. اعتقاد طرفداران این است که باعث جذب مشتری میشود، رضایتمندی مشتری را افزایش میدهد و روابط عمومی را تقویت میکند.
[1]. زویمینگ لو، استاد برجسته بازاریابی در دانشگاه فونان تگزاس است. شوییلی دو، استادیار بازاریابی در دانشکده مدیریت سیمونز است.