گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: شرکت‌ های «خوب» محصولات جدید بیش تری را روانه بازار می کنند

گزيده مديريت 131

By Xueming Luo/ Shuili Du

نوشته: زویمینگ لو و شوییلی‌ دو

ترجمه: علی قدس

سئولیت اجتماعی سازمانی در حال تبدیل به اولویتی مشخص است: بیش از شش‌هزار شرکت در 135 کشور جهان طرح جهانی سازمان ملل را پذیرفته و تقبل کرده‌اند عملیات خود را با ده اصل مرتبط با حقوق بشر، قانون کار، محیط زیست و فساد سازمانی منطبق سازند. اما مسئولیت اجتماعی سازمانی به‌واسطه تاثیری که بر درآمدزایی دارد موضوعی بحث‌انگیز تلقی می‌شود. شکوه منتقدان این است که سرمایه را از دست شرکت‌ها (و سهام‏داران) بیرون می‌کشد. اعتقاد طرفداران این است که باعث جذب مشتری می‌شود، رضایتمندی مشتری را افزایش می‌دهد و روابط عمومی ‌را تقویت می‌کند.

 

 


[1]زویمینگ لو، استاد برجسته بازاریابی در دانشگاه فونان تگزاس است. شوییلی‌ دو، استادیار بازاریابی در دانشکده مدیریت سیمونز است.

انصراف از نظر