گروه محصولات

عنوان مقاله:ديدگاه: شجاعت نزد مدیران ارشد

گزيده مديريت 127

By Rosabeth Moss Kanter

نوشته: روزابت موس كانتر

ترجمه: غلامرضا قرباني

آن‌چه بايد انجام دهيد و نمی‌دهيد، می‌تواند به شما آسيب وارد سازد. فرصت‌هاي از دست رفته منجر به تاسف‌هاي بعد می‌شوند. نوكيا می‌توانست راه خود را برای تسلط بر بازار گوشي‌هاي هوشمند نوآوري کند. سازمان بورس و اوراق‌بهادار آمریکا (اس.ای.سی) می‌توانست به‌موقع روی اطلاعات در مورد برنامه‌های كلاهبرداري‌‌هاي برنارد ميداف اقدام كند. ياهو می‌توانست به مايكروسافت فروخته شود. اما آن‌ها این كارها را نكردند.

هیچ کاری نکردن به‌نظر آسان‌تر می‌رسد. اغلب، اين خطایی نادیدنی است: گناه نادیده‌گرفتن به جای عمل‌کردن. اقدام مستلزم شجاعت است و نوآوري حتا به شجاعت بيش‌تري نياز دارد. امروزه به‌نظر می‌رسد شهامت كم‌تر شده است. رهبران منتظر چه هستند؟ بدون اقدام و نوآوري شجاعانه، چگونه می‌توانند اقتصاد بحران‌زده را از سقوط نجات دهند؟



[1] . روزابت موس‌کانتر، استاد دانشکده کسب‌وکار ‌هاروارد و متخصص استراتژی، نوآوری و رهبری است. آخرین کتاب وی «ابرشرکت» (انتشارات براون، سال 2009) است.

انصراف از نظر