گروه محصولات

عنوان مقاله: شاید شکست بهترین معلم نباشد

گزيده مديريت 219

ترجمه: دکتر احمد عیسی ‏خانی

لورن اسکریس‌وینکلر و آیلت فیشباخ از مدرسه بوث دانشگاه شیکاگو از آزمودنی‌ها امتحان بسیار سختی گرفتند و از آن‌ها خواستند از بین دو گزینه ممکن، پاسخ صحیح هر سوال را انتخاب کنند. نیمی ‌از آزمودنی‌ها بابت پاسخ‌های درست بازخورد (بازخورد موفقیت) دریافت کردند و بقیه بابت پاسخ‌های نادرست بازخورد (بازخورد شکست) دریافت کردند. گرچه همه، اطلاعات کاملی درباره پاسخ‌های درست دریافت کرده بودند، اما در آزمون‌های بعدی افرادی که بازخورد موفقیت دریافت کرده بودند، توانستند به پرسش‌های مشابه پاسخ درست دهند، اما آن‌هایی که بازخورد شکست دریافت کرده بودند یادگیریشان اندک بود یا هیچ یادگیری نداشتند. نتیجه: شاید شکست بهترین معلم نباشد.

انصراف از نظر