گروه محصولات

عنوان مقاله: شانس مجدد برای تاثیرگذاری مناسب

گزيده مديريت 165

By Heidi grant halvorson

نوشته: هایدی گرانت‌هالوورسون

ترجمه: سیده منصوره حسینی‌ رباط

در بیش‌تر اوقات، ‌زمانی که فکر می‌کنیم در حال ارائه تصویر خاصی از خود به دیگران هستیم، آن‌ها ما را کاملا متفاوت می‌بینند. این حالت تا اندازه‌ای اتفاق می‌افتد، چون مردم تحت تاثیر سوگیری‌های گوناگون تمایل دارند ناآگاهانه و غیرارادی قضاوت‌هایی کنند. اما تحقیقات روانشناسان اجتماعی می‌تواند به ما در درک نقیصه‌های ادراک انسانی و اطمینان از این‌که منصفانه قضاوت شده‌ایم، کمک کند.

بر اساس نظر نویسنده، کسی که برای اولین بار شما را می‌بیند (یا بعدها شما را دوباره ارزیابی می‌کند) احتمالا به شما از طریق لنز‌های گوناگون نگاه می‌کند: لنز اعتماد، برای تصمیم این‌که شما دوست هستید یا دشمن؛ لنز قدرت، برای ارزیابی مفیدبودنتان؛ و لنز وجدان، برای تایید حس برتری.‌ هالوورسون روش‌های خاصی را نشان می‌دهد که با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به بهترین شکل پیش بروید.

برای این‌که مورد اعتماد قرار گیرید، گر‌می ‌و شایستگی از خود بروز دهید. در هنگام رجوع به کسی با قدرت بیش‌تر، توانمندیتان را در دستیابی به اهداف وی نشان دهید و به‌طور مثبتی از طریق لنز وجدان شخص دیگری، افتاده و فروتن دیده شوید. اگر می‌خواهید بر تاثیر بدی غلبه کنید، می‌توانید این راهبردها را با موارد دیگری تکمیل کنید که باعث می‌شوند مردم تصوراتشان را نسبت به شما اصلاح کنند.

با تفکر راهبردی درباره این‌که چه‌طور تاثیراتمان را شکل ‌دهیم، نحوه بیان منظور خود و خوب دیده شدن را خیلی آسان‌تر خواهید یافت.

انصراف از نظر