By Caren Fielt
نوشته: کارن فلیت
ترجمه: آزاده درگران
همانطور که ابزار و مجاری بازاریابی در طول دههها پیشرفت کرده، به همان اندازه نیز وضعیت و مسئولیتهای مدیران ارشد بازاریابی زیادتر شده است.
دهه 1950 میلادی
بازاریابی بهطور گستردهای بر تولید تبلیغات تلویزیونی و چاپی برای فروش محصولات به مصرفکنندگان متمرکز است. جایگاه مدیران ارشد بازاریابی کموبیش بهطور انحصاری برای کالاهای مصرفی و صنعت خودرو بهوجود میآید.
دهه 1960 میلادی
تبلیغات هنوز هم بهطور مشخصی محدود به تلویزیون و مجاری چاپی است، اما با این تفاوت که از ادعاهای اغراقآمیز در حال فاصله گرفتن است و از تبلیغ تهاجمی محصولات دور میشود و به سمت ابداع رویکردهای خلاقانه و بهیادماندنی پیش میرود. کمپینهای تبلیغاتی برای خودشان قدرتی دارند...
مابقی دهه ها را در مجله 196 مطالعه نمایید