گروه محصولات

عنوان مقاله: ايده بان: سودمندي هاي خلق گروه جدید محصولات

گزيده مديريت 142
شرکت‌هایی که محصولات جدید را با مدل‌های جدید کسب‌وکار ترکیب می‌کنند، رشد بیش‌تری را تجربه مي‌كنند.
 
By Eddie Yoon/ Linda Deeken[1]
نوشته: ادي يون و لينداديكن
ترجمه: شیرین ناظرزاده

مردم بیش از پانصد سال است که قهوه دم می‌کنند، اما اگر امروزه وارد یک آشپزخانه شوید تا ببینید چگونه قهوه دم می‌کنند، احتمالا خواهید دید روش فعلی شباهت اندکی با روش یک نسل پیش دارد. در خانه‌ها و همین‌طور شركت‌ها، مصرف‌کنندگان شروع به استفاده از قهوه‌های یک‌نفره و کیسه‌ای کردند که توسط شرکت کیوریگ در دهه 1990 به بازار معرفی شد. این روش، جایگزینی‏ برای دم‌کردن قهوه به‌صورت همگانی در اداره‌ها بود. اين شرکت شروع به تسخیر بازار خانگی در سال 2004 كرد و به این ترتیب نرخ فروشش سر به فلک گذاشت. قهوه‌‌های کِی هم‌اکنون در دويست طعم مختلف به بازار عرضه می‌شوند و قیمت هر کدام حدود پنجاه سنت است. این قیمت ده برابر قیمت یک فنجان قهوه‌ای است که به روش سنتی دم می‌شود، اما مصرف‌کنندگان مایلند برای سرعت و راحتی این هزینه اضافه را بپردازند. در سال 2012 فروش قهوه‌جوش‌ها و قهوه‌های کیسه‌ای کیوریگ بیش از 3.8میلیارد دلار بود و قهوه‌جوش‌های این شرکت بیش از چهل درصد سهم بازار را به‌خود اختصاص داده بودند.

کیوریگ از طریق نوآوری‌های تدریجی معمولی به این نتایج درخشان نرسید، بلکه یک گروه جدید در محصولاتش ایجاد کرد، کاری که هر شرکتی باید برای انجام آن الگو بگیرد.



[1] . ادی یون، مدیر و لیندا دیکن، مدیر بازاریابی گروه کمبریج، شرکت مشاوره در شیکاگو و وابسته به نیلسن هستند.

انصراف از نظر