گروه محصولات

عنوان مقاله: سرسختی سازمانی

گزيده مديريت 206

By Thomas Lee/ Angela Duckworth
نوشته: توماس لی و آنجلا داک‌ورث
ترجمه: اسدالله ابویسانی و سعید ابویسانی


سرسختی‌‌، ترکیبی از اشتیاق و پشتکار‌‌، موفقیت را در بسیاری از زمینه‌های طاقت‌فرسا پیش‌بینی می‌کند‌‌. مراقبت‌های سلامتی که سرسختی پزشکان و پرستارها زندگی بسیاری را نجات داده، یک نمونه بارز است‌‌. اما امروزه انجام مراقبت عالی به‌اندازه‌ای پیچیده است که هیچ پزشکی به‌تنهایی نمی‌تواند از پس آن برآید‌‌. مراقبت عالی مستلزم این است که تیم‌های سرسخت هیچ‌گاه برای بهبود دست از تلاش برندارند و نهادها در سراسر سیستم ارائه‌دهندگان سرسختی نشان دهند‌.
در این مقاله، داک‌ورث نویسنده کتاب پرفروش «سرسختی» و لی، پزشک متخصص و رهبر مراقبت‌های سلامتی‌‌، مدلی جدید از سرسختی سازمانی در مراقبت‌های سلامت را توصیف می‌کنند‌‌. سرسختی سازمانی با استخدام افراد سرسخت (افرادی که به آن‌چه انجام می‌دهند عشق می‌ورزند‌، همواره به‌دنبال بهتر شدن هستند و در مقابله با موانع‌، بسیار بااستقامت هستند) شروع می‌شود‌‌. اراده تزلزل‌ناپذیر آن‌ها از یک ‌سلسله‌مراتب هدف شفاف نشات می‌گیرد که در آن‌‌، اهداف کوتاه‌مدت، از یک هدف سطح بالا که به همه چیز جهت می‌دهد، حمایت می‌کنند‌.
برای سرسخت‌بودن سازمان‌ها باید یک شفافیت مشابه در مورد اولویت‌ها داشته باشند و هدف سطح بالا و کارکنان آن‌ها باید هم‌سو شوند‌‌. اگر هر کس اشتیاقی جداگانه را دنبال کند، فرهنگ سرسختی شکل نخواهد گرفت‌‌. سازمان‌های سرسخت مراقبت‌های سلامتی که نویسندگان آن‌ها را دید‌ه‌اند (نظیر کلینیک مایو و کلینیک کلیولند) همگی «اول بیماران» را هدف غایی و نهایی خود قرار داد‌ه‌اند و از آن ‌به‌عنوان راهنما برای هر تصمیم استفاده می‌کنند‌‌. ‌به‌عنوان مثال، آن‌ها ‌هم‌چنین کار می‌کنند تا سرسختی را با معین‌کردن انتظارات بالا پرورش دهند: منابع‌‌، حمایت و اعتمادی که افراد جهت یادگیری و رشد مستمر به آن‌ها نیاز دارند را ارائه می‌دهند و قواعد اجتماعی نیرومندی که باعث پیشبرد سطح بالا می‌شوند را ایجاد می‌کنند‌.
در حالی که ممکن است اهداف دیگر بخش‌های سازمان متفاوت باشند، اما آن‌ها می‌توانند قواعدی که نویسندگان در ‌این‌جا به‌صورت خلاصه بیان می‌کنند را جهت دستیابی به سرسختی به‌کار گیرند‌.

انصراف از نظر