ترجمه: پریسا زمانی
هنگامی كه در سال 1922، اولین شماره هاروارد بیزنس ریویو منتشر شد، ایالات متحده تازه دوران ركود اقتصادی را پشت سر گذاشته بود. امریكا و همه دنیا تشنه یافتن شیوه مدیریتی جدید و منطقیتر بودند. روشی كه مانع از تكرار اشتباهات فاجعهآمیز گذشته شود. در مقاله آغازین اولین شماره، رییس مدرسه بازرگانی هاروارد چهارچوبی را برای چنین روشی مطرح كرد. در این چهارچوب، اهداف هاروارد بیزنس ریویو نیز بیان شده بود و هماكنون نیز كه نشریه مذكور نهمین دهه انتشار خود را آغاز كرده است، هنوز هم از آن چهارچوب پیروی میكند.