ترجمه: راحله چلبی
سال گذشته بحثهای زیادی در مورد ارزش كسبوكاری فنآوری اطلاعات صورت گرفت. این موضوع اگر چه تازه نیست، اما بسیار مهم است. مدیران ارشد تلاشهای زیادی برای تعیین این نكته كردند كه آیا سرمایهگذاریشان روی سیستمهای اطلاعاتی (آنطور كه نامیده میشدند) بهاندازه كافی بازده دارد؟ در سال 1986، مدیر تكنولوژی سیتیبانك در مقالهای مطرح كرد كه دو هدف روشن و قابلفهم باید سیستمهای اطلاعاتی مدیریت را هدایت كنند. نخست، مدیران ارشد به یك واسطه بیطرف (حسابرسی مستقل) نیاز دارند تا زبان مطنطن متخصصان سیستم اطلاعاتی را به زبان كسبوكاری ترجمه كنند. دوم، آنها حسی از تملك «سهمی طبیعی» در اتخاذ تصمیمات سیستمهای اطلاعاتی را لازم دارند.