ترجمه: پریسا زمانی
این كه مذهب در محیط كار از چه جایگاهی برخوردار است، موضوع بسیاری از بحثها و بررسیهای امروز است. در سال 1952، از كنت بولدینگ، Kenneth E. Boulding اقتصاددان برجسته، مقالهای با عنوان «بنیانهای مذهبی پیشرفت اقتصادی» در هاروارد بیزنس ریویو چاپ شد. بولدینگ با بیانی شیوا و رسا نشان داد كه فعالیتهای تجاری و اعتقادات مذهبی چه تاثیری بر یكدیگر میگذارند. «ثروت خود را به چه كاری خواهیم بست؟» سوال مهمی است كه او مطرح كرد و در دنیای امروز،یعنی عصر ارتباطات بلادرنگ، زندگی برنامهریزی شده و ثروتهای اقتصادی بیسابقه، طرح این پرسش مانند همیشه بهجا بوده و همچنان نگرانیهایی در مورد آن وجود دارد.