گروه محصولات

عنوان مقاله: سخنی از گذشتگان : اعترافات یك پژوهشگر بازار

گزيده مديريت 30

ترجمه: عاطفه پاشازاده

امروزه، شركت‌ها لبریز از اطلاعات مربوط به نیازها، تمایلات و رفتار مشتریان هستند. ولی، واقعاً تحقیقات چقدر به شكل‌گیری طرح‌ها و برنامه‌های بازاریابی كمك می‌كنند؟ مدیر ارشد یك شركت بازاریابی در مقاله سال 1974 خود در هاروارد بیزنس ریویو گفت، بیشتر بروندادهای شغل وی به‌واقع «تحقیق دروغین» است كه دلیل انجام آنها نه كاربری، بلكه سیاسی است. امروزه نیز ادعای وی در مورد كسب‌و‌كار خود هر چند آزاردهنده، اما درست به‌نظر می‌رسد.

انصراف از نظر