ترجمه: پریسا زمانی
امروزه، همه ميخواهند كسبوكار خود را با كارهاي «بسيار جديد» متحول كنند. گر چه ابتكار و نوآوري براي اقتصاد و جامعه لازم است، اما آيا واقعاً از نظر تجاري درست است، همه شركتها دنبال نوآوري باشند؟ در سال 1966، تئودور لويت Theodore Levitt استاد مدرسة بازرگاني هاروارد در مقاله «تقليد مبتكرانه» دلايل قانعكنندهاي مطرح ساخت كه نشان ميداد كاميابي بيشتر شركتها تابع چگونگي تقليد است، نه نوآوري. از نظر او چالاكي در پيروي و تقليد از ديگران مطمئنتر است از يكهتازي و پيشتازي. آنچه او در باره خطرهاي فريفتهشدن نسبت به نوآوري نوشته است ميتواند چشمان ما را به روي واقعيت باز كند.