ترجمه: عاطفه پاشازاده
امروزه، با گسترش نبرد بر سر جذب نخبگان و تشديد نياز به خلاقيت، شركتها به دنبال هر فرصتي هستند تا كاركنان خود را خشنود و نوآور نگاه دارند. مديران اجرايي حداكثر تلاش خود را به خرج ميدهند تا به تحسين عملكرد كاركنان خود بپردازند، دست نوازش به پشت آنها كشيده و كارهايي را كه به خوبي انجام گرفته، در حضور جمع بيان كنند. اما آيا تحسين بهترين رويكرداست؟ در سال 1963، ريچارد فارسون Richard E. Farson روانشناس، شبهات مهمي در مقاله كلاسيك خود با عنوان «ارزيابي مجدد تحسين» مطرح نمود. گزيدهاي كه در ذيل آورده ميشود، ميتواند كمك كند كه بيانديشيد، آيا عملكرد امروزين مديران اجرايي زيادهروي است، يا خير؟