ترجمه: پریسا زمانی
آيا اخلاق كسبوكار مثل اصول اخلاقي جامعه است؟ به ندرت كسي اين سوال را ميكند، اما سئوالي است به جا. زيرا امروز، كسبوكار بيش از هر زمان ديگر در زندگي انسانها نافذ و اثرگذار است و نه تنها بر اسلوب كار افراد اثر ميگذارد، بلكه مشخصكننده كيستي آنها نيز هست.
در سال 1968، آلبرت كارAlbert Z. Carr نويسنده مقالات تجاري و مشاور در اين امور در مقاله «آيا كسبوكار وانمود ميكند كه به اصول اخلاقي پايبند است؟» به يك نتيجهگيري روشن رسيده است: كسبوكار در چارچوب اصول اخلاقي جامعه كار نميكند. بلكه تابع اصول اخلاقي قمارخانهاي است. در اين دوره و زمانه كه قمار تصميمهاي كسبوكار بسيار كلانتر از هر زمان ديگر است، شايسته است ببينيم استدلال آلبرت كار چه اثري بر كار و بار ما دارد.