ترجمه: پریسا زمانی
نگراني در بارة تاثير تكنولوژي اطلاعاتي بر حريم خصوصي اشخاص موضوع تازهاي نيست. در سال 1975، همزمان با آغاز انباشته شدن بانكهاي اطلاعاتي شركتها از اطلاعات مربوط به مصرفكنندگان و خريدهاي آنها، رابرت گلداشتاين Robert C. Goldstein استاد دانشگاه بريتيش كلمبيا British Colombia و ريچارد نولان Richard L. Nolan استاد مدرسة بازرگاني هاروارد، در مقالهاي آيندهنگر، پيشبيني كردند كه در آينده، فشارهاي زيادي براي حفظ حريم خصوصي مشتريان و آنچه كه بايد شركتها در اين باره انجام دهند، به وجود خواهد آمد. برنامة كاري چهار مرحلهاي آنان هنوز هم به عنوان رويكردي مناسب در برابر اين چالش مهم كاربرد دارد.