By Linda Hill/ Kent Lineback
بسیاری از مدیران از پیشرفت باز ایستادهاند، فقط چون نمیدانستند چگونه باید آن را انجام دهند.
لحظههای شک و ترس در خلوت، حتا به سراغ مدیران مجرب هم میآید. هر شماری از رویدادها میتواند تلنگری بر بروز ترديد باشد: ابتکاري که بهخوبی پیش نمیرود، یک ارزيابي نهچندان مشتاقانه عملکرد، یک تکلیف جدید دلهرهآور. پروفسور هیل استاد مدرسه بازرگانی هاروارد به اتفاق مدیرعامل شرکت لاین بَک سالهاست به مطالعه این پرسش پرداختهاند که مدیران چگونه رشد کرده و پیشرفت میکنند.تجربهشان آنها را به یک مشاهده ساده، ولی پردردسر میکشاند: بیشتر مدیران به سطح مشخصی از مهارت حرفهای میرسند و همان جا میمانند: محروم از آنچه میتوانستند باشند و باید باشند. چرا؟ چون کارکردن روی خود را متوقف میکنند.
نویسندگان مقاله، چيزي را مطرح میکنند که سه فرمان براي مديراني مینامند که به دنبال راهی هستند که از این ايستايي پرهیز کنند. اول، خود را مدیریت کنید: اینکه بهعنوان یک فرد چه کسی هستید، باورها و ارزشهایی که محرک اعمال شما هستند و بهخصوص چگونگی ارتباط شما با دیگران، همگی برای افرادی که باید بر آنها اثر بگذارید، اهمیت دارند. دوم، شبکه خود را مدیریت کنید. مدیران اثربخش میدانند که نمیتوانند از تعارض و رقابت بین گروههای سازمانی اجتناب کنند: روابط را برقرار میکنند و تلاش خود را برای رشد و شکوفایی آنها بهکار میگیرند. سوم، تیم خود را مدیریت کنید. اعضای تیم احتیاج دارند بدانند بهطور جمعی و انفرادی، چه انتظاری از آنها میرود و ارزشها، هنجارها و استانداردهای تیم چیست. نویسندگان مقاله ابزاري مفید براي ارزیابی را در مقاله گنجاندهاند تا به خوانندگان برای شروع کار کمک کنند.