By zeynep ton
نوشته: زینپ تون
ترجمه: حامد غیاثی نژاد
مدیران فروشگاههای بزرگ میتوانند حتی در زمان مواجهشدن با كاهش فروش، از طریق افزایش دستمزد كاركنان خود درآمد خود را افزایش دهند.
این ایده شاید در نظر مدیران فروشگاهها غریب بهنظر آید، چون در هنگام كاهش فروش، ساعات كاری كاركنان خود را كاهش میدهند. این كاهش در چشم مدیران شركتها منطقی مینماید، زیرا فروشگاههای بزرگ خردهفروشی، بخشی از حقوق كاركنان را منوط به تحقق اهداف فروش میكنند. همچنین بهطور كلی كاهش دستمزد معمولاً اثر ناچیزی روی عوامل اساسی دیگر دارد، مثل نظافت دستشوییها و جذابیت فروشگاه. بنابراین، مدیران طبق عادت در هنگام كاهش فروش، دستمزدها را كاهش میدهند.