By Peter Cappelli
نوشته: پیتر کاپلی
ترجمه: دکتر مهسان زارع
بر اساس گفته پیتر کاپلی از مدرسه وارتون، کسبوکارها هیچوقت بهاندازه امروز درگیر کارمندیابی نبودهاند و هیچموقع اینکار را بدتر از امروز انجام ندادهاند. بیشتر فرایند استخدام به شرکتهایی مانند رندستاد، منپاور و آدکو برونسپاری شده که بهنوبه خود از پیمانکاران فرعی برای جستوجوی لینکدین و شبکههای اجتماعی برای یافتن نامزدهای احتمالی استفاده میکنند. هنگام دریافت تقاضای استخدام (که اغلب الکترونیک است) نرمافزار آنها را با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر مدیران برای استخدام غربال میکند. فروشندگان این نرمافزارها مجموعهای از ابزارهای هوشمند ارائه میدهند که ادعا میکنند فرد مناسب برای استخدام را پیشبینی میکنند، اما رضایتبخش بودن نتایج آنها معلوم نیست. کاپلی مشکل نحوه استخدام امروزی را بررسی میکند و شیوه تصحیح آن را نیز ارائه میکند.
علم دادهها (هنوز) نمیتواند مشکل استخدام را حل کند
کاپلی میگوید، ظهور الگوریتمهای مبتنی بر علم دادهها بهمنظور یافتن و ارزیابی نامزدهای شغلی امیدوارکننده است، چرا که بر پایه تئوری و نتایج قبلی محدود نشدهاند، اما از طرفی نیز نگرانکننده است زیرا دانشمندان این حوزه، اطلاعات کمی در مورد امور استخدامی دارند.