By Michael E. Porter/ Forest l. Reinhardt
نوشته: مایکل پورتر و فارست رینهارت
ترجمه: دكتر جعفر خيرخواهان
اینک تغییرات اقلیمی واقعیتي از زندگی سیاسی شده و نقش فزایندهای در رقابت کسبوکاري دارد. انتشار گازهاي گلخانهای هرچه بیشتر تحت بررسي، کنترل و قیمتگذاری قرار ميگيرد. در حالي كه هر مدیری بهتنهايي ميتواند با فوریت و اهمیت تاثیر تغییر شرایط اقلیمی موافق نباشد، اما شرکتها باید از هماکنون دستبهكار شوند.
شرکتهایی که در مواجهه با تغییر اقلیمی همچنان بر آن بهعنوان يك موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت اصرار میورزند تا مسئلهاي کسبوکاري، بیشترین عواقب را به جان ميخرند. البته سیاستهای اقلیمی یک شرکت تحتتاثیر انتظارات و استانداردهای ذینفعان برای مسئولیت اجتماعی قرار خواهند گرفت. اما اثرات اقلیم بر عملیات شرکتها اینک چنان ملموس و قطعی است که بهترین کار، توجه به این مسئله با ابزارهای استراتژی است، نه انساندوستي.