By Richard Farson / Ralph Keyes
نوشته: ریچارد فارسون و رالف کیز
ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی
توماس واتسن از آیبیام، زمانی گفت كه سریعترین راه برای موفقیت، دوبرابر كردن اشتباهات خود است. در سالهای اخیر، تعداد بیشتر و بیشتری از مدیران نظر واتسن را پذیرفتهاند و متوجه مطلبی شدهاند كه نوآوران همیشه از آن آگاه بودهاند. اشتباه و شكست، پیش نیازی برای ابداع است. اما در حالی كه شركتها ممكن است پذیرای اشتباه كردن در سطح اقدامات موسسه خود شوند، اما در سطح شخصی، افراد این ایده را با دشواری بیشتری میپذیرند. افراد معمولاً از اینكه مرتكب اشتباهی شوند، واهمه دارند و فرهنگ سازمانی این ترس را تقویت میكند.
در این مقاله، ریچارد فارسون، روانشناس و استاد سابق مدرسه بازرگانی هاروارد و همكار او رالف كیز، در این مورد بحث میكنند كه چگونه شركتها میتوانند ترس از ارتكاب اشتباه را كاهش دهند. آنچه كه بسیار اساسی است، وجود رهبرانی پذیرای شكست است، مدیرانی كه از طریق حرف و عمل خود به كاركنان كمك میكنند تا بر نگرانیهای خود در زمینه ارتكاب اشتباه فایق آیند. در این فرایند، یك فرهنگ خطرپذیری هوشمندانه بهوجود میآید كه به نوآوری مستمر منتهی میشود. چنین رهبرانی نه تنها اشتباهها و شكستهای سازنده را میپذیرند، بلكه آن را ارتقا میدهند.