گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: رهبری در فرهنگی دیگر

گزيده مديريت 186

By Bill McDermott

نوشته: بیل مکدرموت

ترجمه: علی سینا قدس

یورک بود. زیراکس او را به پورتوریکو فرستاد تا کسب‌وکار روبه‌افولش را در آن‌جا سروسامان دهد. از آن‌جا که فرهنگ یا بازار را نمی‌شناخت، بدون برنامه قبلی به آن‌جا رفت و به‌مدت دو هفته فقط به حرف‌های افراد گوش داد. وی چند جمله و اصطلاح اسپانیایی را یاد گرفت تا بتواند با تیم جدید خود ارتباط برقرار کند. بعدها این تجربه در زندگی کاری به‌دردش خورد، زمانی ‌که باید افراد را از فرهنگ‌های گوناگون مدیریت می‌کرد.
اس.ای.پی در سال 2002 مک‌درموت را برای بخش آمریکای‌شمالی خود به‌خدمت گرفت که کاری چالش‌برانگیز بود. او بخشی از مشکل را این یافت که شرکت فکر می‌کرد به‌راحتی می‌تواند استراتژی‌های خود برای بازار آلمان را در بازار آمریکا به‌کار گیرد. وی می‌نویسد: «رهبری و مدیریت در هر کشور یعنی برداشت صحیح از فضا و محیط، احترام به فرهنگ و درک تفاوت‌های جزئی افراد از ادراک اطلاعات. باید به‌جای تمرکز روی برنامه خود و چگونگی انجام آن، روی آن‌چه فرهنگ بدان نیاز دارد تمرکز کنید.»
در نمایشی از این حرکت، گرچه او و همسرش خانه پدری‌ خود را در فیلادلفیا نگه داشتند، به خانه‌ای در هایدلبرگ نقل‌مکان کردند تا وی به کارکنان نشان دهد بخشی از فرهنگ آلمان بودن، برایش مهم است.

انصراف از نظر