گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده کلان: رهبری در عصر شفافیت

گزيده مديريت 107

By Christopher Meyer/ Julia Kirby

نوشته: کریستوفر مایر و جولیا کربی

ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی
سال‌های طولانی است که شرکت‌ها با نادیده‌گرفتن آن‌چه اقتصاددان‌ها «اثرات بیرونی» می‌نامند، فعالیت کرده‌اند. اکنون باید بیاموزند این اثرات بیرونی را با آغوش باز پذیرا باشند.
به‌ندرت مورد‌ی کسب‌وکاری، چنین شسته‌رفته تضادها را نشان می‌دهد. اقدامات اخیر نقش‌آفرینان اصلی صنعت ‌غذایی را با بازیگران صنعت تنباکو در دو دهه قبل مقایسه کنید.
در دهه 1980، مدیران شرکت فیلیپ‌موریس کماکان برای پنهان نگه‌داشتن انبوه شواهد مبتنی بر اثر سیگار در ابتلا به سرطان ریه، با قوت تمام مبارزه می‌کردند و ادعا داشتند مشتریان با اراده و اختیار خود تصمیم به سیگارکشیدن می‌گیرند. مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست سال 1993 با عنوان «دانشمندان شهادت می‌دهند شرکت تنباکو جلوی مطالعات مربوط به اعتیاد را گرفت» ماجرا را توضیح می‌دهد: در دهه گذشته، مدیران‌ ارشد مانع تحقیقاتی شده بودند که برای شرکت تهدید‌کننده بودند.


[1]کریستوفر مایر، موسس مانیتورتالنت است. جولیا کربی، ویراستار بخش دیدگاه کلان هاروارد بیزنس ریویو است.
انصراف از نظر