گروه محصولات

عنوان مقاله: رنگ صورتی برای مبارزه با سرطان سینه مناسب نیست

گزيده مديريت 123

By Stephano Puntoni[1]

نوشته: استفانو پانتوني

ترجمه: دکترمحسن قدمی‌

یافته: دیدن رنگ صورتی موجب می‌شود زنان کم‌تر فکر کنند ممکن است سرطان سینه بگیرند و کم‌تر در کمک مالی به تحقیقات سرطان مشارکت کنند.

پژوهش: استفانو پانتونی آزمایش‌های زیادی روی زنان با نشانه‌های جنسیتی انجام داد. به‌عنوان مثال، به آن‌ها تبلیغات تجاری با رنگ غالب صورتی نشان داد یا از آن‌ها خواست مقالاتی در مورد جنسیت بنویسند. سپس از آن‌ها درخواست کرد چه‌قدر فکر می‌کنند ممکن است مبتلا به سرطان سینه شوند یا چه‌قدر پول برای ریشه‌کن‌سازی سرطان تخمدان کمک می‌کنند. زنانی که در معرض نشانه‌های جنسیتی قرار گرفتند نسبت به گروه کنترل با احتمال کم‌تری فکر می‌کردند مبتلا به سرطان می‌شوند و با احتمال کم‌تری هم کمک کردند.

چالش: آیا آکندن آگهی‌های جمع‌آوری اعانه برای سرطان سینه با رنگ صورتی‌ نتیجه معکوسی دارد؟ آیا باید جمع‌آوری‌کنندگان اعانه‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده کنند؟ جناب استاد پانتونی لطفا از تحقیق خود دفاع کنید.



[1]استفانو پانتونی، استادیار مدیریت بازاریابی در دانشکده مدیریت روتردام دانشگاه اراسموس هلند است.

انصراف از نظر