گروه محصولات

عنوان مقاله:اندیشه های نو: رشد از طریق کاستن از تعداد اقلام کالا در کلوراکس

گزيده مديريت 60

By Remko Van Hoek/Kevin Pegels

نوشته: رمکو ون‌هوک و کوين پگلز

ترجمه: دکتر نجمه‌ سادات موسوی

شرکت‌ها خواهان رشدند و یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های آن‌ها در این راستا، خلق محصولات جدید است. این عمل ممکن است درآمد را افزایش دهد، ولی البته سودآوری را تضمین نمی‌کند. در واقع، ازدیاد محصولات اغلب حاشیه سود را کاهش می‌دهد. یکی از شرکت‌هایی را که مورد تحقیق قرار دادیم، دریافت چهل درصد از محصولاتش فقط سه درصد از درآمدش را تشکیل داده و 25 درصد محصولاتش به‌شدت بی‌سود هستند.

انصراف از نظر