گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به نوآوری بدون توقف: رشته آزمون‏ گری کسب‌وکاری

گزيده مديريت 163

By Stefan Thomake and Jim Manzi

نوشته: استفان تامكه و جيم مانزی

ترجمه: دکتر نسیم غنبرطهرانی

دادههايي كه هم‌اكنون داريد، نميتوانند بگويند مشتريان در قبال نوآوري چه واكنشي دارند. براي كشف اين‌كه آيا يك مفهوم كاملا جديد موفق می‌شود يا خير، بايستي آن را در معرض آزمون‏گری ‌قرار دهيد. در اغلب شركتها، آزمون‏گری‌ها بر مبناي اصول علمی ‌و آماري انجام نميشوند. در نتيجه، مديران اغلب اختلالات آماري را به‌عنوان علت تلقي ميكنند و تصميمگيريهاي بدی انجام ميدهند

براي محک‌زدن‌هایی كه شايسته صرف هزينه و تلاش باشند، شركتها بايستي چند سوال اصلي از خود بپرسند:

آيا آزمون‏گری، هدف واضح و مشخصي دارد؟ مديران بايستي بدانند دقيقا ميخواهند چه بياموزند تا بتوانند تعيين كنند آيا آزمون‏گری، بهترين رويكرد است؟

آيا ذينفعان، متعهد به پيروي از نتيجه آزمون‏گری هستند؟ آيا مايلند در صورتي كه نتايج معلوم كند، از یک پروژه دست بشويند؟

آيا آزمون‏گری قابل‌انجام است؟ پيچيدگي متغيرهاي يك آزمون‏گری کسب‌وکاری و تعاملات آن‌ها با يك‌ديگر، تعيين ارتباطات علت‌ومعلولي را دشوار می‌كند. انتخاب اندازه نمونه صحيح، بسيار مهم است.

چگونه مي‌توانيم از روايي نتايج اطمينان حاصل كنيم؟ آزمایشهاي ميداني تصادفي، آزمون‌‌هاي «كور» و كلاندادهها ميتوانند كمك‌كننده باشند.

آيا بیش‌ترين ارزش را از این آزمون‏گری به‌دست آورده‌ايم؟ انجام آزمون‏گری، تنها نقطه آغاز است. از داده‌ها براي ارزيابي این‌که چه اجزايي از يك ابتکار جديد بیش‌ترين بازگشت سرمايه را دارند يا این‌که موفقيت در چه بازارهايي محتملتر است، استفاده كنيد.

انصراف از نظر