گروه محصولات

عنوان مقاله : رسیدن به بازی دوم

گزيده مديريت 201

By Larry Downes/ Paul Nunes
نوشته: لری داونز و پاول نونز
ترجمه: نازنین وارسته
پیشرفت‌های تکنولوژی شتابدار، سرعت رسوخ نوآوری‌های جدید در بازار را تغییر داده‌اند. پذیرش نوآوری‌ها در بازار اگر در طول زمان به‌تصویر کشیده شود، امروزه شبیه باله کوسه می‌شود که یک نمونه ناقص خطرناک از مدل توزیع منحنی کلاسیک زنگی‌شکل را نشان می‌دهد. دو نیرو، منحنی زنگی‌شکل را فشرده‌اند: اشباع تقریبا لحظه‌ای بازار توسط محصولات جدید و از دور خارج شدن سریع قطعات دیجیتال. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها برای یافتن منابع جدید درآمد بعد از یک موفقیت انفجارگونه با مشکل مواجه می‌شوند.
نویسندگان مقاله، هفت اشتباهی را توصیف می‌کنند که باعث آسیب‌پذیری شرکت‌ها (حاکمان بازار و نوپاها) در مقابل چنین شکست‌هایی شده‌اند: 1) شرکت بیش از حد ناب است. 2) ساختار سرمایه برای شکست ساخته شده است. 3) بنیانگذار خود را از دست داده است. 4) بیش از حد به سرمایه‌گذاران خدمات می‌دهد. 5) به‌طور اتفاقی و با ویرانسازی انفجاری، جایزه بزرگی برده است. 6) توسط قانونگذاران گروگان گرفته شده است. 7) انتظار مشتریانی را می‌کشد که وجود خارجی ندارند. آن‌ها تاکتیک‌هایی برای حصول اطمینان از این‌که کسب‌وکار شما یک بازمانده بازی دوم باشد ارائه می‌دهند: محصول موفق را پیش از این‌که از جذابیت افتد کنار بگذارید. یک بستر بسازید، نه یک محصول. محصول اولیه خود را به یک خدمت تبدیل کنید. روی ویرانسازهای نوپا سرمایه‌گذاری یا آن‌ها را تملک کنید.

انصراف از نظر