By Myriam Sidibe
نوشته: میریام سیدایب
ترجمه: فریبا یاوری
یادگیری از شناسه هایی که به چالش های جهانی بهداشت پرداختند.
بسیاری از مشکلات جهانی بهداشت با مجاب کردن مردم به تغییر رفتار قابل پیشگیری هستند و این کاری است که بازاریابان در آن خبره اند. به گفته سیدایب، نخستین مدیر رسالت اجتماعی شرکت یونیلیور، شناسهها به همین دلیل نقش حیاتی در رویارویی با این چالش ها دارند. وی در این مقاله یک چارچوب پنج بخشی موفقیت را به هر شناسه ای که میخواهد به هدفی اجتماعی دست یابد معرفی میکند: برانگیختن افراد به تغییر رفتار؛ جلب پشتیبانی داخلی؛ سنجش عملکرد در سطوح مختلف؛ مشارکت با دولتها، سازمانهای مردم نهاد و شرکتهای دیگر؛ و برانگیختن جنبشی گستردهتر. این رویکرد به محصولات لایفبوی و نور شرکت یونیلیور امکان داد قدم های مهمی در جهت کاهش بیماری و فقر غذایی کشورهای در حال پیشرفت بردارند و همزمان بتوانند رشد کنند، نمایه خود را ارتقا بخشند و توانست به شناسههای دیگر مانند بلک لیبل از شرکت کارلینگ کمک کند به مبارزه با خشونت خانگی بپردازند.