گروه محصولات

عنوان مقاله: رسالت صنعت بازاریابی

گزيده مديريت 219
‏‏‏By Myriam Sidibe
نوشته: میریام سیدایب
ترجمه: فریبا یاوری
یادگیری از شناسه‏‏‏ هایی که به چالش‏‏‏ های جهانی بهداشت پرداختند.
بسیاری از مشکلات جهانی بهداشت با مجاب‏‏‏ کردن مردم به تغییر رفتار قابل‏‏‏ پیشگیری هستند و این کاری است که بازاریابان در آن خبره‏‏‏ اند. به‏‏‏ گفته سیدایب، نخستین مدیر رسالت اجتماعی شرکت یونیلیور، شناسه‌‏‏‏‏‏‏ها به همین دلیل نقش حیاتی در رویارویی با این چالش‏‏‏ ها دارند. وی در این مقاله یک چارچوب پنج‏‏‏ بخشی موفقیت را به هر شناسه‏‏‏ ای‏‏‏ که می‏‏‏‌خواهد به هدفی اجتماعی دست یابد معرفی می‏‏‏‌کند: برانگیختن افراد به تغییر رفتار؛ جلب پشتیبانی داخلی؛ سنجش عملکرد در سطوح مختلف؛ مشارکت با دولت‌ها، سازمان‌های مردم‏‏‏ نهاد و شرکت‏‏‏‌های دیگر؛ و برانگیختن جنبشی گسترده‌تر. این رویکرد به محصولات لایف‏‏‏بوی و نور شرکت یونیلیور امکان داد قدم‏‏‏ های مهمی‏‏‏ در جهت کاهش بیماری و فقر غذایی کشورهای در حال پیشرفت بردارند و هم‏‏‏زمان بتوانند رشد کنند،‏‏‏ نمایه خود را ارتقا بخشند و توانست به شناسه‌های دیگر مانند بلک‏‏‏ لیبل از شرکت کارلینگ کمک کند به مبارزه با خشونت خانگی بپردازند.
انصراف از نظر